torsdag 4 mars 2010

Nya kort

Visar en bild från fjol sommar. Helene kom hem från London och hjälpte sin lilla syster plocka bigaråer och packetera dem. Frida sålde senare dessa goa bär uppe vid Kumlaby kyrka tillsammans med sina sysslingar E och T. Vilken bärsommar vi hade. Hoppas att bären blir lika rikliga denna sommar. Mums vad jag längtar

Har även gjort lite fler kort men kamerans batteri har gett upp och sitter nu på laddning och suckar en stund. Ämnar att fota lite i dagarna och laddar upp lite mer alster senare.Vi har nyss kommit hem från Visingsö och vädret var underbart. Vi fick mer snö under måndagen och jag som nyss hade skottat. Men jag är lika glad för det och vad gör väl lite mera snö nu när vi ändå har så mkt. Det lilla (ca 30 cm) som kom syntes ju knappt :) Hade planer på en tur in till stan men snövädret stoppade mina planer och jag fick lust att städa ur bastun istället. Jag hade mkt skoj. Oj vad jag skulle vilja göra om den. Min pappa och farbror gjorde denna bastu för typ 30 år sedan och den skulle behöva få sig ett rejält lyft. Phu. kanske läge att spara pengar till detta. Vi har ju planerat en dunder sommarfest och kanske skulle vi ta och ha vår fest på rådhuset här hemma i Stockholm och skita i suprisen. Ringar har vi ju redan och vem behöver klänning. Hm. tåls att fundera på. Inbjudningarna är ju inte skickade ännu :)

Annars har här inte hänt så mkt. Livet går sin sakta lunk och vi skyndar fram långsamt. Jobbet är lika trist som förra månaden och jag funderar allvarligt på att göra ngt nytt. Jag skulle så gärna vilja jobba i en mysig butik. Eller blomstershop. Tänk om man var ung igen. Då skulle jag......

Inga kommentarer: